Caută cumpărători sau parteneri pentru centrul de inginerie din Torino

Caută cumpărători sau parteneri pentru centrul de inginerie din Torino Sursa poza si informatii: Economica.net

Grupul Volkswagen, prin subsidiara sa premium Audi, explorează posibilitatea de a ceda Italdesign, renumita sa unitate de inginerie și design deținută integral. Măsura face parte dintr-o strategie mai amplă de reducere a costurilor și reconfigurare a operațiunilor sale europene pentru a face față presiunilor de pe piața auto, puternic competitive și slab performante în Europa.

Potențiale Oferte pe Masa Volkswagen

Conform unor surse sindicale, după o discuție amplă cu conducerea Italdesign, se pare că grupul auto a primit deja semnale de interes din parte a patru sau cinci potențiali achizitori sau parteneri strategici. Interesant este faptul că Volkswagen nu ar lua în considerare oferte venite din partea competitorilor direcți sau a consorțiilor financiare.

Gianni Mannori, reprezentant al sindicatului Fiom, a afirmat că Audi, divizia responsabilă, evaluează activ posibilitatea unei vânzări a Italdesign. Mannori a subliniat că, deși vânzarea este un scenariu posibil, nu sunt excluse și alte opțiuni strategice, iar întregul proces de decizie ar putea să se întindă pe parcursul unor luni.

Procesul de Evaluare al Italdesign

Rocco Cutrì, liderul sindicatului FIM Cisl din Torino, a dezvăluit că Audi desfășoară o analiză preliminară, cunoscută sub numele de „due diligence”, pentru a pregăti Italdesign fie pentru o potențială vânzare, fie pentru formarea unei alianțe cu un partener extern. Acest proces presupune o verificare atentă a valorii și stării curente a unității pentru a stabili cele mai bune soluții de viitor.

Schimbări Majore în Cadrele Operațiunilor din Germania

La sfârșitul anului trecut, Volkswagen a anunțat un plan de restructurare amplu care include reduceri de personal și diminuarea capacităților de producție în Germania. Printre aceste măsuri, amintim oprirea producției mărcilor Volkswagen la uzinele din Dresda și Osnabrueck. În plus, compania studiază atent noi direcții pentru aceste facilități pentru a optimiza performanțele.

Într-un context similar de strategie și eficientizare, Audi a închis anterior uzina de la Bruxelles, după ce nu a reușit să găsească un cumpărător. Acest exemplu subliniază determinarea companiei de a închide sau restructura diviziile care nu își ating obiectivele financiare sau strategice.

Peisajul Italdesign

Italdesign, cu sediul central în Torino, găzduiește circa 1.300 de angajați, din care aproximativ 1.100 lucrează în orașul italian. Centrul de inginerie, cunoscut pentru expertiza în design și dezvoltarea de automobile, ar putea beneficia de o nouă dinamică fie prin vânzare, fie prin cooptarea unui partener puternic din industria auto.

Această mișcare de evaluare și posibilă schimbare de proprietate și parteneriat vine într-un moment de redefinire economică și transformare tehnologică în industria auto, unde inovația și eficiența operațională devin critice pentru succesul pe termen lung. În acest sens, măsurile întreprinse de Volkswagen ar putea să ofere Italdesign oportunități neașteptate de creștere și transformare.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban