Cât a vândut Dacia în prima jumătate din 2025. Scădere pentru vedetele Sandero și Duster

Cât a vândut Dacia în prima jumătate din 2025. Scădere pentru vedetele Sandero și Duster Sursa poza si informatii: Economica.net

În prima jumătate a anului 2025, Dacia, marcă de referință în portofoliul Renault, a înregistrat vânzări totale de 356.084 unități, marcând o ușoară scădere de 0,7% față de perioada similară a anului anterior. Cu toate acestea, poziția pe piața europeană a rămas stabilă, având o cotă de piață neschimbată de 4,5%.

Cauzele Reculului și Strategiile Adoptate

Directorul de marketing și vânzări al Dacia, Frank Marotte, explică această scădere, deși minoră, prin retragerea modelului Duster de pe piața turcă, precum și prin provocările pieței auto europene. Decizia de a comercializa Duster în Turcia sub marca Renault a impactat livrările mărcii românești. Marotte, venit în funcție recent, consideră că, eliminând influențele externe, creșterea s-ar fi văzut mai clar.

Variația Vânzărilor pe Modele

În afara modelului electric Spring, care a înregistrat un salt înmatriculărilor cu 62,5% (19.452 unități), și a noului SUV Bigster, care și-a făcut debutul cu 17.329 unități înmatriculate, restul gamei a arătat declinuri. Campionul vânzărilor din 2024, Sandero, a cunoscut o scădere de 7,8%, cu 151.948 unități vândute în semestrul întâi. De asemenea, modelul Jogger a avut un recul de 16,8% (42.381 unități), iar Duster, recent îmbunătățit, a înregistrat o scădere de 4,5%, totalizând 108.510 unități vândute.

Un Viitor Promițător pentru Modelele Noi

Succesul spectaculos al modelului Spring se datorează modernizării recente, după cum explică Marotte. Păstrând locul trei în segmentele de retail A și B, modelul a înregistrat vânzări cumulative de aproximativ 180.000 de unități. Ascensiunea sa pe piața europeană nu a trecut neremarcată. În paralel, noul SUV de clasă C, Bigster, a atras atenția cu peste 38.000 de comenzi, majoritatea clienților optând pentru versiuni superioare, fie cu motoare hibride de 155 CP, fie cu echipamente premium.

Prognoze pentru Viitor și Adaptarea la Realități

Lansat pe piețele europene din aprilie 2025, Bigster se poziționează ca un vector de creștere pentru Dacia. Compania își propune să atingă vânzări anuale de peste 100.000 de unități pentru acest model, subliniind potențialul său în cadrul strategiei generale de extindere a cotei de piață.

Frank Marotte subliniază că, în ciuda provocărilor întâmpinate în 2025, Dacia și-a menținut locul pe podiumul mărcii europene, rezistând la schimbările pieței și anticipând o posibilă avansare către poziția a doua. Planul pe termen lung al Dacia include atingerea vânzărilor de 700.000 de unități anual, obiectiv sustenabil având în vedere trendurile actuale, deși piața rămâne imprevedibilă.

Anul în curs va fi un test al adaptării la condiții economice dinamice, dar optimismul moderat al directorilor de la Dacia indică o evoluție pozitivă spre finalul lui 2025. Aceasta este viziunea unui brand care își consolidează poziția strategică în industria auto, chiar și într-o perioadă de turbulențe comerciale globale.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban