Când vor ajunge în România toate cele 37 trenuri Alstom – Livrările se vor intensifica în perioada următoare

Când vor ajunge în România toate cele 37 trenuri Alstom – Livrările se vor intensifica în perioada următoare

Sursa poza si informatii: Economica.net

Pe măsură ce planurile de modernizare a transportului feroviar din România avansează, un nou obiectiv devine tot mai clar: integrarea completă a trenurilor electrice Alstom până în mai 2026. În contextul discuțiilor recente dintre reprezentanții Alstom și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), se estimează o intensificare a livrărilor până la patru trenuri pe lună, un ritm accelerat menit să finalizeze întreg proiectul înainte de termenul final.

Trenurile electrice Alstom: O promisiune fermă

Până în prezent, cinci trenuri Coradia Stream sunt deja prezente pe sol românesc. Cel mai recent, un tren electric a sosit la depoul Grivița acum cinci zile, conform unui anunț lansat pe 20 august de compania Alstom. Această mișcare marchează un pas semnificativ către modernizarea transportului feroviar național, un obiectiv ambițios pe care autoritățile vor să îl atingă prin introducerea tehnologiei moderne și a unor servicii de mentenanță de ultimă generație.

Progresul livrărilor și testări riguroase

Momentan, trei dintre cele cinci trenuri sunt deja active pe șinele românești. Cu toate acestea, un tren se confruntă cu probleme tehnice în urma unei defecțiuni survenite recent la Brașov, care este în curs de remediere. De asemenea, prototipul inițial necesită ajustări suplimentare înainte de a fi complet funcțional. Asemenea provocări sunt frecvente în fazele inițiale ale unor proiecte de această amploare, dar încrederea rămâne ridicată datorită planurilor și testărilor riguroase.

Vizite tehnice și monitorizare continuă

ARF a fost activ implicată, trimițând o delegație formată din doi membri pentru a evalua progresul lucrărilor de la fabrica Alstom din Bautzen, Germania, între 12 și 14 august 2025. Această vizită tehnică, organizată sub prevederile contractului cu Alstom, a fost crucială pentru finalizarea testelor de acceptare în fabrică (FAT) și pentru evaluarea capacităților de producție a trenurilor Coradia Stream.

Drept urmare, rama electrică TS05 a fost inspectată, testată și acceptată oficial, fiind expediată către România la scurt timp după încheierea formalităților.

Eforturi susținute pentru finalizarea proiectului

Producția următoarelor unități, TS06 – TS10, este în plină desfășurare în Germania. Pe măsură ce acestea vor fi finalizate și predate către ARF, ele vor fi integrate în rețelele de transport feroviar din România. Rutele planificate includ capitale și orașe regionale cheie, cum ar fi București, Constanța, Craiova, și Timișoara, asigurând astfel o conectivitate mai eficientă și un confort sporit pentru pasageri.

În concluzie, proiectul continuă să avanseze cu pași rapizi, promițând să aducă un suflu nou transportului feroviar din România. Cu o colaborare constantă între Alstom și ARF și monitorizarea atentă a progresului, viitorul călătoriilor pe calea ferată se anunță strălucitor pentru pasagerii români.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban