Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice

Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice Sursa poza si informatii: Economica.net

România este pe cale să primenească infrastructura feroviară cu ajutorul noilor trenuri PESA. Mihai Barbu, președintele Autorității Feroviare Române (ARF), a anunțat că, până la finalul acestui an, țara va primi nu mai puțin de 14 trenuri PESA. Până la începutul anului viitor, primul dintre acestea va fi deja în circulație pe liniile CFR Călători, după ce va finaliza toate testele necesare.

Distribuția Ramei în Rândul Operatorilor

Sosirea celor 62 de rame regionale a fost planificată astfel încât să deservească nevoile diverse ale operatorilor feroviari din România. Din total, 34 de trenuri vor fi alocate CFR Călători, asigurându-se astfel o acoperire vastă a transportului regional. Regio Călători va primi șase rame, Transferoviar Călători șapte, iar Interregional Călători opt. Astra Trans Carpatic și Softrans vor beneficia de patru, respectiv trei trenuri.

Testarea PESA la Centrul din Făurei

Primul tren PESA a sosit deja la România la sfârșitul lunii trecute și este supus unei serii de teste riguroase la Centrul de Testări Feroviare din Făurei, sub administrarea Autorității Feroviare Române (AFER). Acest centru oferă un cadru integrat pentru evaluarea specifică activităților feroviare, asigurându-se că trenurile respectă cerințele actuale de siguranță și performanță.

PESA 655-5 (RE-R103), rama electrică în cauză, este parte a unui lot achiziționat de ARF prin Fondul pentru Modernizare, destinat să îmbunătățească transportul regional și suburban.

Seturi de Testare și Evaluare

La Centrul de Testare din Făurei, rama electrică PESA trece printr-o serie de teste cruciale. Acestea includ determinarea caracteristicilor dinamice, evaluarea calității de mers și măsurarea distanțelor de frânare. În plus, se analizează nivelurile de zgomot atât în staționare, cât și în mișcare, iar trenul este supus și unor teste privind etanșeitatea feroviară.

Aceste teste sunt parte a certificărilor NoBo și DeBo, impuse de legislația europeană și națională pentru a asigura standardele necesare de siguranță și interoperabilitate pe rețelele feroviare.

Respectarea Standardelor Europene

Toate vehiculele feroviare ce urmează a fi introduse în circulație trebuie să se conformeze Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI) și normelor naționale (NNTR). Certificările NoBo și DeBo garantă respectarea acestor cerințe, asigurând că trenurile pot funcționa în siguranță și la standarde ridicate de calitate.

În curând, călătorii din România vor avea ocazia să experimenteze confortul și fiabilitatea noilor trenuri PESA, marcând o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar românesc. Totul va fi documentat prin imagini și materiale video disponibile din cadrul testelor de la Făurei, pentru a asigura transparența și informarea publicului cu privire la acest proiect de amploare.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Ce se petrece cu centrala atomică de la Fukushima după avertismentul de tsunami
Cutremurul de azi din Kamceatka, al șaselea cel mai puternic înregistrat vreodată
Duel decisiv în primul tur al Cupei României, miercuri, 30 iulie, de la ora 17:30!
Ecaterina Cărbunar triumfă ca noua campioană națională la atletism U20, după finala de la Craiova.
India depășește China ca principal exportator de smartphone-uri către SUA
Jurnal Bihorean și Bihari Naplo Caută Distribuitori de Presă în Oradea – Ocazie de Angajare în Zonele Centru, Civic, Clujului, Ady Endre
Niciodată nu am mituit poliția. Puteai plăti amenda sau să găsești o cale prietenoasă
Noi achiziții în lot pentru Liga 4, sezonul 2025/2026
Noul guvern din Liban și SUA încearcă să limiteze influența financiară a Hezbollah
Obligațiuni de 4,7 miliarde de euro în România – ce înseamnă pentru investitorii globali ce vizează Europa emergentă
OTL face primii pași spre modernizarea flotei cu 30 de vehicule sustenabile