Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice

Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice Sursa poza si informatii: Economica.net

România este pe cale să primenească infrastructura feroviară cu ajutorul noilor trenuri PESA. Mihai Barbu, președintele Autorității Feroviare Române (ARF), a anunțat că, până la finalul acestui an, țara va primi nu mai puțin de 14 trenuri PESA. Până la începutul anului viitor, primul dintre acestea va fi deja în circulație pe liniile CFR Călători, după ce va finaliza toate testele necesare.

Distribuția Ramei în Rândul Operatorilor

Sosirea celor 62 de rame regionale a fost planificată astfel încât să deservească nevoile diverse ale operatorilor feroviari din România. Din total, 34 de trenuri vor fi alocate CFR Călători, asigurându-se astfel o acoperire vastă a transportului regional. Regio Călători va primi șase rame, Transferoviar Călători șapte, iar Interregional Călători opt. Astra Trans Carpatic și Softrans vor beneficia de patru, respectiv trei trenuri.

Testarea PESA la Centrul din Făurei

Primul tren PESA a sosit deja la România la sfârșitul lunii trecute și este supus unei serii de teste riguroase la Centrul de Testări Feroviare din Făurei, sub administrarea Autorității Feroviare Române (AFER). Acest centru oferă un cadru integrat pentru evaluarea specifică activităților feroviare, asigurându-se că trenurile respectă cerințele actuale de siguranță și performanță.

PESA 655-5 (RE-R103), rama electrică în cauză, este parte a unui lot achiziționat de ARF prin Fondul pentru Modernizare, destinat să îmbunătățească transportul regional și suburban.

Seturi de Testare și Evaluare

La Centrul de Testare din Făurei, rama electrică PESA trece printr-o serie de teste cruciale. Acestea includ determinarea caracteristicilor dinamice, evaluarea calității de mers și măsurarea distanțelor de frânare. În plus, se analizează nivelurile de zgomot atât în staționare, cât și în mișcare, iar trenul este supus și unor teste privind etanșeitatea feroviară.

Aceste teste sunt parte a certificărilor NoBo și DeBo, impuse de legislația europeană și națională pentru a asigura standardele necesare de siguranță și interoperabilitate pe rețelele feroviare.

Respectarea Standardelor Europene

Toate vehiculele feroviare ce urmează a fi introduse în circulație trebuie să se conformeze Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI) și normelor naționale (NNTR). Certificările NoBo și DeBo garantă respectarea acestor cerințe, asigurând că trenurile pot funcționa în siguranță și la standarde ridicate de calitate.

În curând, călătorii din România vor avea ocazia să experimenteze confortul și fiabilitatea noilor trenuri PESA, marcând o etapă importantă în modernizarea transportului feroviar românesc. Totul va fi documentat prin imagini și materiale video disponibile din cadrul testelor de la Făurei, pentru a asigura transparența și informarea publicului cu privire la acest proiect de amploare.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban