Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație

Calea ferată București – Brașov: Tronsonul mega-tunelului de 10 km de la Predeal a primit Acord de Mediu. Când va fi scos la licitație Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, secțiunea de cale ferată dintre Predeal și Brașov a primit undă verde din perspectiva mediului, marcând un pas important către modernizarea acestei rute esențiale. Această inițiativă urmărește nu doar să îmbunătățească circulația trenurilor, ci și să asigure infrastructura necesară pentru a face față celor mai recente provocări climatice.

Licitația: Următorul pas cheie

Conform documentelor prezentate de Asociația Pro Infrastructură (API) pe forumul PeUndeMerg.ro, lansarea licitației pentru modernizarea tronsonului feroviar Predeal – Brașov este planificată pentru primele luni ale anului viitor. Aceasta reprezintă o etapă crucială în reabilitarea unei porțiuni de 27 de kilometri de cale ferată, având un buget estimat la 1,8 miliarde de lei. Proiectul vizează atingerea unei viteze de operare de 160 km/h, aducând astfel o îmbunătățire semnificativă în transportul feroviar din zonă.

Importanța modernizării în contextul actual

Necesitatea acestor lucrări de modernizare nu este doar o chestiune de eficiență economică, ci și una de reziliență și siguranță. Pasionații de infrastructură au subliniat de nenumărate ori importanța unei rute feroviare solide între Predeal și Brașov, mai ales după recentele fenomene meteorologice care au provocat inundații și au afectat grav circulația pe un fir de cale ferată. Aceste probleme au dus la întârzieri semnificative ale trenurilor, afectând traficul zilnic pe această magistrală aglomerată.

Mega-tunelul de 10 km: O inovație în infrastructura feroviară

Unul dintre punctele centrale ale acestui proiect ambițios este construirea unui tunel impresionant de 10 km, destinată să ofere o mai mare stabilitate și predictibilitate traficului. Această construcție nu numai că va proteja linia de eventualele dezastre naturale, dar va și optimiza traseul, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind confortul pasagerilor.

Perspective și așteptări

Odată cu aprobarea acordului de mediu și lansarea iminentă a licitației, așteptările sunt mari pentru acest proiect de proporții. Acesta nu doar că va revoluționa transportul între București și Brașov, dar și poate servi drept model pentru alte inițiative similare în țară. Într-un context în care infrastructura României are nevoie de reforme urgente, un astfel de proiect aduce nu doar o speranță de rinviere, ci și un potențial exemplu de urmat pentru modernizarea altor rute strategice.

Pe măsură ce ne apropiem de începutul lansării licitației, ochii sunt ațintiți asupra rezultatelor acestei inițiative care promite să transforme și să îmbunătățească semnificativ transportul feroviar dintre două dintre cele mai importante orașe din România. Rămâne de văzut cum se vor materializa aceste planuri ambițioase, într-un context economic și climatic tot mai provocator.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban