Cale ferată România – Republica Moldova: Ar putea fi redeschisă legătura Fălciu – Cantemir, care „zace nefolosită de peste 30 de ani”

Cale ferată România – Republica Moldova: Ar putea fi redeschisă legătura Fălciu – Cantemir, care „zace nefolosită de peste 30 de ani”

Sursa poza si informatii: Economica.net

Cale ferată România – Republica Moldova: Redeschiderea legăturii Fălciu – Cantemir, un pas necesar după 30 de ani de inactivitate

Într-o perioadă în care conexiunile de transport joacă un rol crucial în dezvoltarea economică, România și Republica Moldova ar putea reface legătura feroviară între Fălciu și Cantemir, care a rămas neutilizată timp de peste trei decenii. Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a subliniat importanța valorificării acestei infrastructuri în discuțiile purtate cu publicația Total Vaslui.

O oportunitate neexploatată de peste trei decenii

Scrioșteanu a punctat că este esențial ca infrastructura existentă să fie reactivată și utilizată pentru scopul său inițial, subliniind că potențialul neutilizat al acestei căi ferate ar putea aduce beneficii economice semnificative. Acest proiect face parte dintr-o strategie mai amplă ce urmărește să îmbunătățească legăturile comerciale și să fluidizeze traficul de mărfuri dintre cele două țări vecine.

Proiectul de relansare și modernizare

Redeschiderea punctului de frontieră Fălciu – Cantemir implică o serie de lucrări complexe. Oficialii din ambele țări sunt hotărâți să renoveze podul de peste Prut și să construiască o linie feroviară cu standarde europene care să ajungă la stația Prut 2 din Republica Moldova. Inițial, scopul este de a facilita transportul de cereale către Portul Constanța, deschizând calea pentru exporturi globale. Acest plan reflectă o colaborare bilaterală menită să aducă infrastructura feroviară la standardele necesare cerințelor moderne.

Iași – Ungheni, consolidarea legăturilor feroviare

În paralel, colaborarea dintre cele două țări se concretizează și prin proiectul de electrificare a liniei de cale ferată Iași – Ungheni. Acest proiect recent aprobat pentru finanțare de către Comisia Europeană, cu un buget de 33,8 milioane de euro prin programul CEF, vizează îmbunătățirea conectivității feroviare dintre România și Republica Moldova. Modernizarea acestei linii va reduce timpul de parcurs și costurile operative, perfecționând astfel fiabilitatea transportului transfrontalier.

Prin aceste proiecte, autoritățile române și moldovenești își propun să aducă un suflu nou infrastructurii feroviare comună, îmbunătățind semnificativ mobilitatea și accesul la rețele de transport internațional. Aceste inițiative reflectă o viziune comună pentru un viitor în care conexiunile feroviare să susțină creșterea economică a ambelor națiuni, consolidând parteneriatele și deschizând noi piețe pentru exporturi. Progresele în aceste proiecte evidențiază un angajament ferm pentru o infrastructură modernizată, capabilă să satisfacă rigorile comerțului contemporan.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban