Bolojan nu vrea să intre în dispute cu Ciolacu, dar se întreabă de ce a lipsit entuziasmul pentru preluarea acestei funcții

Bolojan nu vrea să intre în dispute cu Ciolacu, dar se întreabă de ce a lipsit entuziasmul pentru preluarea acestei funcții Sursa poza si informatii: Economica.net

Ilie Bolojan, lider politic cunoscut pentru pozițiile sale raționale și echilibrate, a ales, și de această dată, să evite disputele directe și să ridice câteva întrebări esențiale în fața situației actuale politice. Abordând chestiunea funcției de premier, Bolojan a subliniat la Antena 3 că, în mod normal, ocuparea acestei poziții este intens dorită și generează multă efervescență politică. Totuși, el se întreabă de ce, în acest moment, nu s-a manifestat niciun entuziasm pentru a prelua conducerea executivului, mai ales având în vedere faptul că viitorul nu este marcat de perspective negative clare.

Bolojan a evidențiat că, alături de funcția de premier, nici poziția de ministru de Finanțe nu a atras interesul obișnuit, fapt ce îl determină să se întrebe despre condițiile economice reale ale țării. „Dacă lucrurile sunt atât de bine cum se spune, de ce suntem forțați să ne confruntăm cu cele mai mari rate ale dobânzii din Uniunea Europeană și un deficit bugetar record?”, a întrebat retoric Bolojan.

Progresul și Lecțiile Trecutului

Bolojan recunoaște că, deși România a înregistrat progrese notabile în diverse sectoare și a redus din întârzieri, situația financiară critică a țării este rezultatul cumulativ al politicilor publice implementate în mai mulți ani. El accentuează necesitatea de a învăța din greșelile trecute, arătând că asumarea responsabilității comune este esențială pentru a reuși redresarea situației. „Mi-am cerut scuze față de cetățenii României pentru situația în care se află țara, și consider că fiecare dintre noi, fiind parte din sfera politică, trebuie să facă la fel”, a afirmat Bolojan.

Ciolacu susține că Economia României nu e în Colaps

În replică, fostul premier Marcel Ciolacu a insistat că România nu este pe marginea prăpastiei economice și că austeritatea nu este soluția pentru diminuarea deficitului, ci ar putea chiar să îl amplifice. Ciolacu subliniază că reforma fiscală este integrată în angajamentele asumate de administrarea anterioară de dreapta prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe rețelele de socializare, Ciolacu a ridicat întrebări despre cine se folosește de panică pentru a justifica măsurile de austeritate și a revendicat corectitudinea execuțiilor bugetare din mandatul său, punând accent pe transparența cheltuielilor publice.

Acesta a mai adăugat că, deși a plătit un preț politic pentru greșelile făcute, este dispus să accepte și consecințe mai severe dacă acest lucru ar garanta realizarea unor proiecte vitale, cum ar fi Autostrada Moldovei. Ciolacu susține că schimbarea leadership-ului politic este crucială pentru a continua traiectoria de dezvoltare a României cu lideri noi, capabili să aducă o energie și credibilitate reînnoite în politica națională.

Astfel, dialogul subtil dintre Bolojan și Ciolacu reflectă complexitatea și tensiunile existente în peisajul politico-economic actual al României, punând accent pe importanța transparenței și responsabilității în fața publicului larg.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban