Autostrada Unirii A8: A fost admisă contestația UMB la licitația pentru lotul Joseni – Ditrău, câștigat de Danlin XXL

Autostrada Unirii A8: A fost admisă contestația UMB la licitația pentru lotul Joseni – Ditrău, câștigat de Danlin XXL Sursa poza si informatii: Economica.net

București, România — Autostrada Unirii A8, un proiect de infrastructură de importanță strategică, continuă să fie sub lumina reflectoarelor după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis parțial contestația depusă de o asociere formată din companii notabile în construcții din România.

Pe 5 august, CNSC a decis să remedieze în parte situația după ce SA&PE Construct SRL - Spedition UMB - Tehnostrade SRL, parte din grupul condus de UMB, a ridicat obiecții cu privire la alegerea câștigătorului pentru lucrările lotului 1D al autostrăzii, între Joseni și Ditrău. Această decizie vine în contextul unei licitații intense pentru proiectul de infrastructură care se întinde pe 14,4 kilometri și prevede integrarea unor structuri complexe precum 21 de pasaje și viaducte, dintre care trei sunt special concepute ca ecoducte pentru a permite trecerea animalelor.

Detalii și Impactul Licitației

Desemnarea inițială a câștigătorului de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), realizată pe 1 iulie 2025, a privilegiat consorțiul Danlin XXL - Groma Hold - Intertranscom Impex SRL. Aceștia au oferit un preț de 821 milioane de lei, fără TVA, pentru ansamblul lucrărilor și, în absența contestațiilor în primele 10 zile, contractul urma să fie semnat.

Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a subliniat atunci importanța acestui pas pentru conectarea Transilvaniei de Moldova printr-o infrastructură rutieră modernă. Termenul total de execuție este planificat la 34 de luni, din care 10 sunt alocate pentru proiectare și 24 pentru execuția efectivă a lucrărilor.

Proiectul include, de asemenea, noduri rutiere strategice și facilitați de servicii pe traseu, menite să îmbunătățească experiența utilizatorilor autostrăzii, cum ar fi zone comerciale și stații de alimentare cu benzină, dar și 12 puncte de încărcare pentru mașini electrice.

Competiție Intensă Pe Segmentul Montan al Autostrăzii

Competiția pentru lotul 1D a fost acerbă, cu cinci oferte depuse de către companii naționale și internaționale. Companii precum Nurol Insaat ve Ticaret din Turcia și Geiger Transilvania din România s-au numărat printre ofertanți, alături de asocieri notabile care au inclus SA&PE Construct SRL, liderită de UMB.

Valoarea totală estimată pentru acest lot, care traversează județul Harghita, este cuprinsă între 1,02 și 1,2 miliarde de lei, fără taxe. Această diversitate de oferte reflectă interesul ridicat și miza strategică a proiectului de conectare a regiunilor istorice ale României printr-o autostradă eficientă.

Concluzii Și Perspective

Decizia CNSC de a admite parțial contestația asocierea UMB aduce un nou capitol în povestea complexă a Autostrăzii A8. Următorii pași necesită o reevaluare atentă a licitațiilor și o asigurare că proiectul rămâne pe traiectoria anticipată, privind atât interesele economice, cât și protejarea mediului local prin proiectele de ecoducte.

În continuare, lotul 2B Grințieș-Pipirig, ultimul segment al secțiunii montane A8, este în etapa finală de evaluare a ofertelor, ceea ce adaugă un alt strat de anticipare și decizii critice pe care autoritățile trebuie să le gestioneze cu atenție.

Autostrada Unirii A8 rămâne un proiect de referință nu doar pentru infrastructura rutieră a României, ci și pentru colaborarea și competiția între principalele companii de construcții de pe piața locală și internațională.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban