Autostrada București – Giurgiu: A fost desemnat proiectantul drumului de mare viteză către Bulgaria

Autostrada București – Giurgiu: A fost desemnat proiectantul drumului de mare viteză către Bulgaria

Sursa poza si informatii: Economica.net

Recent, un moment important pentru infrastructura rutieră din România a fost marcat prin desemnarea asocierii câștigătoare pentru proiectarea drumului de mare viteză între București și Giurgiu. Această asociere a prezentat o ofertă în valoare de 33 milioane lei, fără TVA. Contractul va fi semnat după expirarea perioadei legale în care se pot depune contestații, conform deciziei Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor care a cerut reevaluarea ofertelor.

Conform declarațiilor lui Gabriel Budescu, directorul general al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), drumul de mare viteză București – Giurgiu a fost gândit încă de la început cu proiecte adiacente. Printre acestea se numără amenajarea unei piste olimpice de canotaj și posibilitatea implementării prin parteneriat public-privat. Aceste inițiative sunt menite să sporească atractivitatea proiectului pentru a obține finanțări europene.

Studiul de fezabilitate va analiza diferite variante de traseu, profilul drumului (fie autostradă, fie drum expres), structura și interconectarea cu alte obiective cheie, cum ar fi viitorul Pod Giurgiu-Ruse peste Dunăre. Se estimează că acest contract va fi finanțat prin fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027 și din bugetul de stat, iar finalizarea studiului este programată în termen de 16 luni.

O veritabilă conexiune nord-sud

Pentru a încheia axa strategică nord-sud, studii suplimentare tehnice vor fi desfășurate pentru a defini profilul, traseul, structura și conexiunile acestei noi infrastructuri cu rețelele rutiere existente sau viitoare. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scioșteanu, a subliniat importanța acestui proiect pentru dezvoltarea rețelei rutiere naționale. Autostrada București – Giurgiu este un pilon esențial pentru tranzitul de mărfuri și călători între România și Europa de Vest.

Scioșteanu a menționat, de asemenea, că traseul și conexiunile sunt considerate cruciale pentru maximizarea impactului pozitiv al proiectului. Este esențial ca noul drum să fie gândit în extensia Autostrăzii A0 de la București, până la Autostrada A1 ce leagă Bucureștiul de Pitești, cu perspectiva de a deveni parte din al doilea inel de autostradă de centură al capitalei.

Acest proiect nu doar că va lega două puncte vitale, dar va transforma regiunea din punct de vedere al infrastructurii, consolidând rolul României ca nod tranzit pentru comerțul european. Integrarea autostrăzii în rețeaua existentă și viitoare va asigura un flux mai eficient de transport și va contribui la modernizarea sistemului rutier din țară.

Astfel, acest proiect reprezintă un pas semnificativ înainte în eforturile României de a-și îmbunătăți infrastructura și de a stimula dezvoltarea economică regională, având impact pozitiv de lungă durată asupra economiei și locuitorilor zonei.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban