Autostrada A7 Focșani – Bacău: Șanse reale ca anul acesta să circulăm cel puțin până la Adjud – șeful CNAIR

Autostrada A7 Focșani – Bacău: Șanse reale ca anul acesta să circulăm cel puțin până la Adjud – șeful CNAIR

Sursa poza si informatii: Economica.net

Construcția autostrăzii A7, segmentul dintre Focșani și Bacău, avansează cu rapiditate, iar șeful CNAIR, Cristian Pistol, sugerează că există șanse mari să se poată circula pe tronsonul până la Adjud înainte de finalul anului. “Ritmul lucrărilor ne oferă încrederea că vom putea deschide traficul pe 50 de kilometri până la Adjud în 2023”, a declarat oficialul.

Pe primele două sectoare ale autostrăzii, dintre Focșani și Domnești Târg și respectiv Domnești Târg și Răcăciuni, lucrările au atins un progres fizic de aproximativ 80%. Între timp, pe tronsonul ce leagă Răcăciuni de Bacău, constructorii se află la un stadiu de aproximativ 60%.

Importanța strategică a autostrăzii

Finalizarea acestui tronson de 96 de kilometri este crucială nu doar pentru asigurarea continuității pe coridorul 9 Pan-European, ci și pentru impulsionarea dezvoltării economice în regiunea Moldovei. “Este esențial pentru noi să respectăm termenele de execuție atât pe acest segment, cât și pe cel adiacent între Bacău și Pașcani”, a subliniat Pistol.

Finanțarea proiectului provine din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce asigură resursele necesare pentru implementarea rapidă și eficientă a lucrărilor. Cele șase loturi ce compun tronsonul Focșani-Pașcani sunt realizate de către firma românească UMB.

Viitorul autostrăzii A7

Conform planurilor actuale, anul viitor (2026), se preconizează că autostrada va permite circulația de la București până la Pașcani pe o distanță de aproximativ 390 de kilometri, îmbunătățind semnificativ conexiunile rutiere în regiune și facilitând transportul.

Dintre cele șase loturi de pe Autostrada Moldovei A7, cinci beneficiază de fonduri prin componenta de grant a PNRR, eliminând necesitatea împrumuturilor. Această decizie a fost aprobata de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) la sfârșitul lunii iulie.

Proiectul ultimului lot, Mircești – Pașcani, parte a tronsonului Bacău – Pașcani, va fi, de asemenea, susținut prin PNRR, dar aici se va folosi componenta de împrumut, conform precizărilor oferite de reprezentanții CNAIR pentru ECONOMICA.NET.

Întreaga regiune se va bucura de îmbunătățiri semnificative ale infrastructurii și de accelerarea dezvoltării economice odată ce aceste tronsoane vor fi operaționale. Așteptăm cu nerăbdare momentul în care Autostrada A7 va fi complet deschisă traficului, promițând condiții de circulație mai rapide și mai sigure pentru toți locuitorii și călătorii din acestă zonă a României.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban