Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Ultimii 15 kilometri din secțiunea 5 ar putea fi inaugurați pe 13 iunie – API

Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Ultimii 15 kilometri din secțiunea 5 ar putea fi inaugurați pe 13 iunie – API Sursa poza si informatii: Economica.net

O veste mult așteptată pentru infrastructura României vine de la Asociația Pro Infrastructură (API), care a anunțat posibilitatea deschiderii ultimilor 15 kilometri din lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Potrivit API, surse din interiorul șantierului sugerează că această inaugurare ar putea avea loc pe 13 iunie.

Ultima secțiune de drum, ce face legătura între Băiculești și Curtea de Argeș, este un proiect realizat de firma de construcții WeBuild. Această segment reprezintă o parte crucială a dezvoltării infrastructurii, având în vedere că va completa legătura dintre Sibiu și Pitești pe Autostrada A1, asigurând astfel o rută continuă și eficientă în regiune.

Pregătiri pentru deschiderea oficială

În data de 20 mai, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat că autoritățile au început procesul de pre-recepție pentru tronsonul menționat. Această etapă este un pas esențial înainte de deschiderea traficului, asigurându-se că drumul îndeplinește toate standardele de calitate și siguranță necesare.

„Este primul lot de autostradă care va fi inaugurat în 2025 în România”, a declarat Scrioșteanu, subliniind importanța acestui proiect pentru rețeaua națională de autostrăzi. El a mai adăugat că, odată cu deschiderea acestui segment, se va facilita conectivitatea dintre nord și sud, cu beneficii directe asupra economiei locale și naționale.

Progrese și așteptări

În 2024, o parte a acestei secțiuni, de 15,7 kilometri, fusese deja deschisă traficului, conectând Bascov cu nodul rutier Băiculești. Deschiderea completă a lotului 5 va marca un nou pas major spre finalizarea întregii autostrăzi Sibiu-Pitești, un proiect esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România.

API nu doar că monitorizează îndeaproape progresul lucrărilor, dar și oferă informații utile și actualizate publicului interesat de evoluția infrastructurii naționale. Hashtag-urile dedicate precum #ProInfrastructura și #SantierRomania sunt utilizate pentru a disemina vestea aceasta importantă.

Implicațiile economice și sociale

Finalizarea acestui segment al autostrăzii este deosebit de semnificativă nu doar pentru locuitorii din zonă, ci și pentru întregul tranzit național. Înlesnirea transportului de mărfuri și reducerea timpilor de deplasare pentru pasageri vor genera economii considerabile și vor spori competitivitatea economică a regiunii. Se preconizează că noua infrastructură va atrage investiții și va sprijini dezvoltarea comerțului, turismului și altor sectoare economice.

În concluzie, finalizarea și deschiderea ultimilor 15 kilometri din lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești este un moment crucial pentru infrastructura rutieră a României. Pe lângă impactul imediat în ceea ce privește mobilitatea și conectivitatea, proiectul simbolizează un progres semnificativ în viziunea pe termen lung pentru dezvoltarea infrastructurii românești.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban