Automobile Dacia anunță un nou program de plecări voluntare. Compensații de până la 200.000 de lei, de persoană

Automobile Dacia anunță un nou program de plecări voluntare. Compensații de până la 200.000 de lei, de persoană Sursa poza si informatii: Economica.net

Automobile Dacia lansează un nou program de plecări voluntare cu compensații atractive

Automobile Dacia, parte a Renault Group Romania, a anunțat lansarea unui program de plecări voluntare destinat angajaților săi din uzina de la Mioveni, ca urmare a adaptărilor necesare în fața provocărilor și proiectelor noi din industria auto. Acest program permite încetarea relațiilor de muncă prin acordul părților, oferind pachete compensatorii avantajoase pentru personal.

Detalii despre compensații

Începând cu 1 iulie 2025, angajații care optează pentru plecarea voluntară vor primi compensații împărțite în funcție de vechimea în companie. De exemplu, cei cu experiență de până la doi ani pot obține 24.000 de lei, iar compensațiile pot ajunge până la 200.000 de lei pentru cei care au o vechime de peste 16 ani în oricare dintre companiile Renault din România.

Reglementările salariale și beneficii suplimentare

Odată cu plata salariilor pentru luna iunie 2025, Dacia va efectua și regularizarea zilelor de concediu, conform perioadei lucrate în acel an. În plus, cei care aleg să participe la acest program vor beneficia, până la sfârșitul anului, de reduceri la achiziționarea autovehiculelor Dacia sau Renault, conform prevederilor contractului colectiv de muncă.

Categorii vizate și recomandări ale companiei

Dacia recomandă acest program în special angajaților din sectoarele unde au loc automatizări, reduceri de activitate sau finalizări de proiecte. Zonele afectate sunt în special cele de caroserie, presaj și posibil vopsitorie, unde se implementează procese de robotizare și digitalizare. Oficialii companiei menționează că, în cazul celor care nu doresc să participe voluntar și fac parte din aceste categorii, relocarea la alte posturi este posibilă doar în funcție de disponibilitatea acestor locuri.

Estimări și perspectivă sindicală

Deși nu s-a precizat un număr exact de angajați vizat, presa locală estimează că aproximativ 400 de angajați ar putea părăsi uzina. Viorel Ungureanu, liderul sindicatului SAD, a explicat că Dacia își propune să alinieze plecările voluntare cu locurile de muncă afectate de noile tehnologii și modificările operaționale.

În concluzie, programul de plecări voluntare inițiat de Automobile Dacia reflectă tendințele actuale din industria auto, punând accent pe automatizare și eficiență, și oferă o oportunitate pentru angajați de a beneficia de compensații substanțiale, adaptându-se totodată noilor schimbări tehnologice și organizatorice.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban