AFM: Operatorii privaţi trebuie să declare ajutoarele de minimis primite în ultimii trei ani la înscrierea în Programul Rabla 2025

AFM: Operatorii privaţi trebuie să declare ajutoarele de minimis primite în ultimii trei ani la înscrierea în Programul Rabla 2025 Sursa poza si informatii: Economica.net

AFM impune reguli stricte pentru Programul Rabla Auto 2025: Declarația ajutoarelor de minimis, obligatorie pentru operatorii privați

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat noi cerințe pentru operatorii privați care intenționează să participe la Programul Rabla Auto 2025. Începând cu 29 mai 2025, toate persoanele juridice de drept privat vor trebui să acorde o atenție specială completării cererii de finanțare, cu un accent deosebit pe transparentizarea fondurilor de minimis primite anterior.

Florin Bănică, președintele AFM, a subliniat importanța declarării tuturor ajutoarelor de minimis primite în ultimii trei ani. Aceasta nu se referă doar la finanțările oferite de AFM, ci și la cele acordate de alte instituții de finanțare. Nerespectarea acestei obligații, fie prin omitere, fie prin inserarea unor date inexacte sau incomplete, poate duce la respingerea cererii de finanțare. Ca urmare, orice sprijin de stat acordat anterior ar putea fi anulat și sumele deja distribuite ar putea fi recuperate, conform reglementărilor legale în vigoare.

Pe lângă aceste obligații, ANM va desfășura o verificare amănunțită a tuturor documentațiilor depuse de persoanele juridice, asigurându-se că acestea respectă criteriile de eligibilitate stabilite. Se dorește astfel o gestionare transparentă și efcicientă a fondurilor destinate acestui program, sprijinind astfel tranziția spre un parc auto mai ecologic.

Programul Rabla Auto 2025 urmărește să promoveze utilizarea mașinilor mai puțin poluante, fiind parte a eforturilor României de a reduce emisiile de CO2 și de a îmbunătăți calitatea aerului. Pentru o bună desfășurare a programului și pentru a maximiza impactul ecologic dorit, implicarea corectă și transparentă a participantilor este esențială.

Îndemnul adresat operatorilor privește responsabilitatea acestora de a asigura integritatea informațiilor furnizate, un pas crucial pentru a evita sancțiuni și pentru a beneficia pe deplin de avantajele oferite prin schema de finanțare. Reamintirea importanței acestei transparențe constituie un mesaj clar că AFM își propune să gestioneze programul cu eficiență și rigurozitate.

În concluzie, participarea la Programul Rabla Auto 2025 necesită o conformare strictă la noile reguli, menținând standarde ridicate de acuratețe și onestitate, astfel încât beneficiarii să poată contribui la un viitor mai verde. Operatorii privați sunt încurajați să-și verifice cu atenție eligibilitatea și să se asigure că întregul proces de înscriere respectă cerințele noilor directive.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Investiție de 37,3 milioane lei prin PNRR pentru siguranța râului Barcău
Nouă mari bănci europene își unesc forțele pentru a emite un instrument digital de plată denominat în euro, echivalentul bitcoin
O agenție imobiliară din București și-a specializat agenți pentru piața din Grecia și vinde locuințe cu TVA zero în Thasos, Asprovalta și Kavala
Packeta România deschide la Oradea un centru logistic capabil de 100.000 colete zilnic, generând noi oportunități de angajare
Programul „laptele și cornul” revine în școli cu un buget cu 4,7% mai mare decât anul trecut, urmare a creșterii TVA
Selina pregătește lucrările la pasajul rutier din Oradea
sens giratoriu eliminat și schimbări pe strada Principatelor Unite, începând cu 23 septembrie 2025
Transportul rutier de marfă din România a crescut cu 69% în 10 ani, de trei ori peste ritmul UE, dar rămâne de peste şase ori mai mic decât cel din Polonia – analiză Colliers
Turcii de la Memorial deschid o clinică în Bucureşti în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate
VIDEO Autostrada Moldovei A7: UMB lucrează cu 4.000 de muncitori pe cele trei loturi ale tronsonului Focșani – Bacău. Ce ar putea fi gata în 2025
VIDEO Cu trenul de la Budapesta la Brașov în doar 7 ore. Declarațiile controversate ale premierului maghiar Viktor Orban