ACEA: Piața auto din România, cel mai mare declin din Europa în ciuda creșterii generale a înmatriculărilor de pe continent

ACEA: Piața auto din România, cel mai mare declin din Europa în ciuda creșterii generale a înmatriculărilor de pe continent Sursa poza si informatii: Economica.net

Piața Auto din România: Cel Mai Mare Declin din Europa, în ciuda Creșterii Europene Generale

Conform celui mai recent raport publicat de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piața auto europeană a cunoscut o ușoară creștere în luna mai 2025, cu numărul de înmatriculări pentru autoturisme noi înregistrând o majorare de 1,9%, însumând astfel 1.113.194 de unități pe întreg continentul. Totuși, România se confruntă cu o tendință complet opusă, raportând o scădere dramatică de 32,7%, cea mai mare din Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA.

În România, în mai 2025, au fost înregistrate doar 10.521 de mașini noi, cu un număr semnificativ mai mic decât în perioadele anterioare. Dintre acestea, 472 au fost vehicule electrice, marcând o scădere de 42,7%. Vehiculele hibride au înregistrat o creștere modestă, cu 5.371 de unități (+2,5%), în timp ce mașinile pe benzină și diesel au scăzut dramatic, cu 56,5% și respectiv 51%.

Această scădere abruptă din mai este doar o parte a unei tendințe descrescătoare tendințe mai mari, care s-a manifestat în primele cinci luni ale anului 2025. În această perioadă, în timp ce restul Europei a cunoscut o creștere minoră de 0,1% în numărul total de înmatriculări (totalizând 5.572.458 de autoturisme), România a văzut o scădere de 12,8%, cu doar 54.209 unități înregistrate. Declinerile mai accentuate în acest interval de timp, decât cele ale României, au fost observate doar în Estonia (-44,9%) și Malta (-23,7%).

Un factor major care contribuie la această scădere semnificativă în piața auto românească este legat de dificultățile întâmpinate de programul Rabla. Programul a fost inițial amânat pe parcursul mai multor luni și, în cele din urmă, a fost suspendat, afectând negativ vânzările de mașini. Reluarea acestui program este văzută ca o potențială soluție pentru a revigora piața auto din țară.

Pe măsură ce România se confruntă cu acest declin accentuat, este esențial ca autoritățile și cei implicați în industria auto să găsească soluții pentru redresarea pieței. În contextul în care majoritatea țărilor europene au reușit să își stabilizeze numărul de înmatriculări sau chiar să crească, România are nevoie de strategii eficiente și de sprijin guvernamental pentru a inversa această tendință și pentru a-și revitaliza sectorul auto.


Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Adolescent din Oradea, în fața judecătorilor după ce a împins o femeie și a fugit cu ciocolata furată.
Azi sindicaliști din Ministerul Finanțelor și ANAF vor protesta față de măsurile de austeritate
Betonul turnat la grinzile principale, lucrările sunt finalizate în proporție de 65%
Betonul Turnat la Nodurile Pasajului Suprateran; Progresul Ajunge la 65%
Bonusurile Excepționale pentru Dispozitive Mobile Crează Creșteri Semnificative în Descarcările Aplicațiilor
Când va circula primul tren PESA în România şi când ajung alte 14 rame electrice
Club Atletic Oradea începe cu emotii faza regională a Cupei României, întâlnindu-se cu un adversar puternic pe Stadionul Tineretului
după caniculă intensă vin temperaturi scăzute. Cum ne afectează sănătatea aceste schimbări rapide?
FC Bihor vs. Echipa Slovacă din Fosta Glorie Champions League, 2-2 în Austria
Fenomenele meteo extreme pot avea un impact de 5% asupra PIB-ului zonei euro în următorii 5 ani
Firmele cu cei mai eficienți angajați