Renault renunță la partneriatul cu Valeo și caută un partener chinez pentru dezvoltarea unui motor nou fără pământuri rare – surse

Renault renunță la partneriatul cu Valeo și caută un partener chinez pentru dezvoltarea unui motor nou fără pământuri rare – surse

Renault renunță la colaborarea cu Valeo și caută partener în China pentru dezvoltarea unui motor electric fără pământuri rare

În contextul modernizării industriei auto și a provocărilor legate de materiile prime critice, Renault își schimbă strategia privind dezvoltarea unui nou motor electric, renunțând la colaborarea cu Valeo și explorând posibilitatea unui parteneriat cu o companie chineză. Această decizie, potrivit unor surse apropiate proiectului, reflectă preocuparea constructorului francez pentru optimizarea costurilor și stabilitatea lanțului de aprovizionare.

Contextul industriei și rolul pământurilor rare

Mai mulți producători europeni de automobile și componente lucrează intens la dezvoltarea unor motoare electrice care să minimizeze dependența de pământurile rare – elemente esențiale în fabricația motoarelor electrice, dar a căror extracție și rafinare sunt concentrate mai ales în China. Această situație generează tensiuni geopolitice și vulnerabilități în lanțurile globale de aprovizionare, motiv pentru care Renault țintește soluții tehnologice care să reducă aceste riscuri.

De la parteneriatul cu Valeo spre colaborarea cu China

La sfârșitul anului 2023, Renault anunțase un proiect comun cu Valeo pentru dezvoltarea motoarelor electrice de generația a treia, pe care le-a descris atunci ca o „inovație realizată în Franța”. Cu toate acestea, în urma unor schimbări recente, planul inițial s-a modificat. Proiectul motorului, denumit E7A, nu va mai fi dezvoltat împreună cu Valeo, ci în principal în cadrul lanțului valoric al Renault, exceptând statorul – componentă crucială care urmează să fie furnizată de un producător din China.

Sursa deciziei principale ar fi costurile reduse oferite de furnizorii chinezi, care asigură prețuri competitive pentru astfel de componente. „Un partener din China este luat în considerare”, a declarat un purtător de cuvânt al Ampere, divizia Renault responsabilă de vehicule electrice și software. Acesta a subliniat că discuțiile sunt încă în desfășurare și că nicio decizie finală nu a fost încă luată.

Până în acest moment, reprezentanții Valeo au ales să nu facă comentarii legate de această schimbare de strategie.

Producție predominant franceză, cu sprijin internațional

Chiar dacă statorul ar urma să fie preluat de la un furnizor chinez, restul motorului va fi fabricat în mare parte în Franța, în fabrica Renault din Cléon, situată în Seine-Maritime. Motorul va include, de asemenea, module cu tehnologie avansată pe bază de carbură de siliciu, produse de compania franco-italiană STMicroelectronics.

În plus, există în continuare opțiunea de a localiza fabricația statorului pe teritoriul Franței, dacă condițiile vor permite, a explicat purtătorul de cuvânt Ampere.

Colaborări strategice cu China și performanțe notabile

Pentru a se menține competitiv în cursa internațională a electrificării industriei auto, Renault a intensificat în ultima vreme colaborările cu socii din China, recunoscuți ca lideri în domeniul tehnologiilor electrice. Un exemplu concret al beneficiilor colaborării cu ingineria chineză este dezvoltarea rapidă a noului model Twingo, care a fost realizat în doar doi ani.

Ce urmează pentru Renault și industria auto franceză?

Noul motor electric destinat vehiculelor fără elemente de pământuri rare este planificat să fie utilizat până în 2028, echipând generația următoare de mașini electrice compacte din portofoliul Renault. Această inovație tehnologică reprezintă un pas important spre independență față de sursele tradiționale și vulnerabile de materii prime și un angajament pentru susținerea producției locale, în pofida colaborărilor internaționale.


Pe măsură ce piața auto evoluează și cererea pentru soluții electrificate crește, deciziile privind parteneriatele strategice devin cruciale pentru succesul pe termen lung al producătorilor. Renault pare să combine expertiza tehnologică franceză cu avantajele oferite de partenerii din China pentru a crea un produs competitiv și sustenabil, adaptat tendințelor globale și constrângerilor economice actuale.

*Informațiile au fost preluate din presa locală și naționala.

Mihai Barna

Mihai Barna are 35 de ani și este jurnalistul din spatele azi în Oradea. Crescut în centrul istoric al orașului, pasionat de fotografie și povești locale, Mihai este un observator atent al vieții cotidiene orădene. Cu o carieră de peste un deceniu în presa locală, el aduce în prim-plan știri relevante, relatări din comunitate și momente care dau culoare orașului. Pentru Mihai, Oradea nu e doar un oraș frumos, ci un spațiu viu, cu oameni, idei și transformări care merită documentate zilnic — cu obiectivitate, empatie și atenție la detalii.

Știri Generale

Știri Generale
Anunț Important de la Compania de Apă pentru Locuitorii din [Numele Localității]
Bogdan Stănescu, președinte CA Depogaz: Suntem cu depozitele de gaze naturale la capacitate maximă. În septembrie erau 90% pline, iar la 2 noiembrie ajunseseră la 98,6%
Brutăria artizanală Miez s-a redeschis în București. Acum are și cafenea
Ce s-a întamplat ieri - 9 noiembrie 2025 - în Oradea
Cele mai importante evenimente culturale din Oradea - 10 noiembrie 2025
Decese înregistrate pe 10 noiembrie – Știri locale actualizate
Două camere și acoperișul au fost afectate
Garanțiile pe care BID le va acorda celor circa 7.000 de IMM-uri care vor primi împrumuturi sunt de peste 6 miliarde de lei. Ce bănci primesc garanțiile
Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea a 3 stații de pompare energetică de mare putere
Ofertă promoțională de credite fără comisioane de acordare de la Exim Banca Românească pentru finanțarea afacerilor mici
Pavajul din Centrul Civic spart din cauza problemelor la canalizarea parcării de lângă catedrală